Vernieuwen itsme®-koppeling aan DPA-account

De koppeling van een DPA-account aan een itsme-account is ondertussen al goed ingeburgerd. Precies daarom is het onderhevig aan bijzondere veiligheidsmaatregelen en moet een koppeling aan een DPA-account jaarlijks vernieuwd worden.

Indien uw DPA-account aan uw itsm-account is gekoppeld, stuurt DPA u 30 dagen voor de vervaldag een notificatiemail met een link waarmee u uw DPA-account opnieuw aan uw itsm-account kan koppelen. Hiervoor hebt u uw advocatenkaart, uw pincode en uw smartphone, waarop de itsme-app geactiveerd is, nodig. 

Het vernieuwen van de koppeling zorgt ervoor dat u opnieuw een jaar lang kan inloggen met itsme op allerlei applicaties waarvoor u zich als advocaat moet authentiseren. Mocht de notificatiemail u ontgaan zijn, krijgt u 15 dagen voor de ontkoppeling een tweede herinneringsmail. Deze mail eveneens gemist? Geen nood,  u kan uw itsme-account ook na de vervaldatum opnieuw koppelen aan uw DPA-account, door de hele procedure gewoon opnieuw op te starten. Hoe u dat precies moet doen, leest u in deze overzichtelijke handleiding.